Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Alla inlägg den 7 januari 2011

Av Anna - 7 januari 2011 22:41


I torsdags fixades det och donades det i köket. Men denna gång var det varken byggande eller eldragnade. Istället var det än utav väggarna som förvandlas en liten vintervägg. Med mig från Stockholm hade jag nämligen farmors gamla slalomskidor från 50-talet av märket Innsbruk. De hänger nu på väggen tillsammans med mina vackra fjällbilder, taveldukar där min fina syster textat Lars Winnerbäcks låttext till "Min älskling har ett hjärta av snö" samt Skidnostalgiboken. Den sistnämda fick min pappa på Posten från fjällanläggning Ramundberget strax före jul. Åh, vilken bok det var. Välgenomarbetad, bra texter och roliga bilder. Ett måste för alla skidentusiaster!


 

Bilder från Ramundberget och Tillfjälls 





Idag var jag förresten på Rusta och införskaffade mig mattan som jag suktat efter så länge. Men väl hemma tyckte jag inte att det blev så bra. Är inte det typiskt?


I helgen  väntar köksfix samt fortsättning på spikdragandet i lärarrummet. Joakim ska lägga golv där under början på nästa vecka!

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Skapa flashcards