Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Alla inlägg under juli 2010

Av Anna - 7 juli 2010 21:34

En härligt somrig och svalkande dryck med hint av lime och vanilj


 


  • 40-50 fina klasar fläderblom
  • 3 lime
  • 2 liter vatten
  • 2 kg socker
  • 2 msk citronsyra
  • 2 krm natriumbensoat
  • 1 vaniljstång

Rensa blommorna och lägg dem i plasthink. Skär limen i skivor och lägg ner det i hinken. Koka upp vattnet och häll det över. Tillsätt socker och citronsyra. Rör om väl. Täck med lock och låt stå svalt 3-4 dygn. Rör några gånger under tiden så att sockret löser sig. Sila saften några gånger genom finmaskig sil. Häll upp på rena flaskor. Om du tänker frysa saften går det bra med plastburkar.

Av Anna - 7 juli 2010 21:27

Sommaren håller verkligen sitt grepp om vår vackra ö. Idag har det varit strålande sol och nästan 30 grader varmt här på gården. Joakim har skrapat fasaden som ska målas och jag har rensat ogräs i väntan på cafégäster.


Just nu blommar vår jasminebuske för fullt och det doftar förföriskt i trädgården. Sommaren är verkligen en underbar tid.


Jag smög förresten över staketet idag och plockade lite fläderklasar som ska få bli härligt svalkande flädersaft. Det är min absoluta favoritsaft. Skriver receptet i nästa inlägg och någon är nyfiken på receptet. Några klasar fryser jag in också. Till jul vankas det nämligen flädersill igen.



Av Anna - 6 juli 2010 21:03

       

Idag slog vi upp portarna till vårat sommarcafé. Sega hallonrutor, amerikansk citronpaj och vita kladdkakemuffins med björnbärskompott stod på menyn tillsammans med hemgjord rabarbersaft, syrensaft och kaffe. Vi hade faktiskt en hel del besökare under dagen. Riktigt roligt!


Gotland bjuder på fantastiskt härligt sommarväder med sol och värme!

Av Anna - 4 juli 2010 11:49

Nu är jag äntligen tillbaks på ön. Här står sommaren i full blom. Solen skiner, vattnet är varmt, sanden är het, vallmon blommor och glassen smakar som bäst.


Den är veckan kommer det krylla av gäster hos oss och på onsdag slår jag upp portarna till mitt sommarcafé.


Dagen ska ägnas åt städning av cafédel, veranda och så den veckostädningen av vårat Guesthouse så klart. Lite synd i detta underbara sommarväder men vi smiter väg till Hus fiskeläge en stund i eftermiddag. En liten pärla precis bortom Ronehamn.

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Skapa flashcards