Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Alla inlägg den 29 maj 2010

Av Anna - 29 maj 2010 10:25

Förra veckan fick jag ett liten burk med ett bubblande innehåll från en av mina kära kollegor. Tillsammans med burken kom ett litet brev där det stod:


Hej!

Jag är en naturlig surdegskaka som heter Herman. Jag skall stå på diskbänken i 10 dagar utan lock. Du får inte ställa mig i kylen och om jag slutar bubbla är jag död.


dag 1: Jag kommer till dig

dag 2: jag behöver motion, rör mig 2-4ggr dag

dag 3: jag behöver motion, rör mig 2-4ggr dag

dag 4: jag är hunrig. Ge mig 2 dl mjölk, 2dl mjöl och 2,5dl socker.


Idag har det gått 10 dagar och jag har bakat min Hermann. Ska bli otroligt spännande att smaka på resultatet. Tänkte bjuda på dem på eftermiddagens årsmöte i bostadsrättsföreningen. Hoppas den går hem!


I övrigt ska helgen ägnas åt städning. Vi lämnar nämligen lägenheten i Visby för sommaren och flyttar ut till Rone på heltid från måndag. Ska faktiskt på bli riktigt skönt.



Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Skapa flashcards