Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Alla inlägg under april 2010

Av Anna - 13 april 2010 18:46

Nu är jag tillbaks på öyn efter några riktigt härliga och avkopplande dagar i storstaden. Har hunnit med några besök på IKEA, trevliga fikastunder, en kryssning till Mariehamn, lite bebismys, gardinsönnad, promenader, kakelshopping och ett himla massa annat.


Jag inser att jag verkligen saknar det stora utbudet av varor och produkter som finns i Stockholm men inte på Gotland.


Tack till alla som förgyllt mina Stockholmsdagar.

Stort tack till alla som peppat mig angående det röda köket. Nu är jag övertygad om att jag vågar vara personliga och satsa på rött fullt ut. Ni är för goa!



Av Anna - 6 april 2010 19:06

Jag har ju suktat efter ett rött kök hur länge sen helst. Tyckte att det skulle passa så fint och bli en härlig brytning i vårat stora ljusa rum. Men så idag när vi packade upp allt fick jag kalla fötter. Kanske är det inte alls något snyggt och bra med rött. Helt plötsligt vet jag varken ut eller in...


Några idéer?


De svarta fastboplattorna har vi dock förkastat, de ser alldeles för billigt och plastig ut. Det blir mosaikkakel istället.


       

Av Anna - 5 april 2010 13:40

Backluckeloppisar börjar bli riktigt stort runt om i Sverige och nu tänkte vi ta trenden till Gotland. I sommar kommer vi därför arrangera bakluckeloppisar under några lördagar och söndagar.


 


Backluckeloppis är genialiskt och enkelt. Töm vinden och förråden på sånt du inte behöver, fyll bakluckan och boka en plats för försäljning. Eller kom förbi och kika bland alla spännande grejer som du kanske behöver eller inte visste fanns.


Vi hoppas på ett stort intresse bland loppissugna gutar och sommargotlänningar.


Kika in här för mer inspiration.

http://www.siggestagard.se/aktiviteter/loppis-i-logen/vad-ar-bakluckeloppis



Av Anna - 4 april 2010 10:44

Under gårdagen hann jag med att grunmåla köket nere i uthyrningsdelen. Det ska förvandlas från skrikigt rosa till sobert vit.

Under våren har även hallarna målats om från ljust aprikost till enklare vit. Tanken är att det ska handlas in rött tyg och sys gardiner som får fästas med gardinspiral. Gardinspiralen är en fantastisk uppfinning. Billig och bra. 5m för 29kr på RUSTA.


Väggarna i hallen får sedan prydas av mina fjällbilder från förra årets fotoutställning.     


     

Av Anna - 3 april 2010 10:41

Påsken är här och med den kom även våren! Underbart! Är ska helgen ägnas åt skåpsmontering och målning men några promenader i solen ska nog också hinnas med!

 


Äggen ovan är färgade med lökskal, blåbär och pelargonblad. Tänk vad vackert naturfärger kan bli. Ingen karamellfärg här inte.


Kram

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2010 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards