Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Alla inlägg under februari 2010

Av Anna - 7 februari 2010 10:41

Vintern håller sitt grepp om vår ö. Joakim ägnar dagen åt att skotta vår gigantiska uppfart så att vi ska kunna ta emot en ny pelletsleverans. Själv ska jag ägna dagen åt bokföring. Det är nämligen dags för vår första momsredovisning.


Med boköföringsprogrammets hjälp blev det faktiskt en ganska trevlig sysselsättning en sån här gråmulen dag.


Nästa helg fortsätter operation golvslipning. Vi har också börjat titta på lite olika kökslösningar som skulle kunna fungera hos oss. Det är ju snedväggar överallt. Återkommer med lite bilder!


Av Anna - 5 februari 2010 15:50

Vad fort tiden går. Snart är vi halvvägs in i februari. Under julen har jag knopat ihop lite ringar och lottar nu ut två av dem inför alla hjärtans dag.


För att delta i tävlingen vill jag att du skriver en kommentar till inlägget och delar med dig att ditt bästa recept. Fikabröd, matbröd eller maträtt.

En extra lott om du länkar från din blogg.


Skriv också vilken färg du helst vill ha! Vinnaren dras på Alla  s dag.


          

Av Anna - 3 februari 2010 13:57

   Ett utav mina favoritprogram är Bygglov.  Jag tycker de alltid lyckas väldigt bra och hittar trevliga lösningar.  Igår var avsnittet extra intressant eftersom de skulle göra om entrén i ett gammalt turisthotell. 


Ett yngre par hade köpt det gigantiska huset (800kvm) för några år sedan och sedan dess haft fullt upp med renovering men nu kommit i lite träda. Bygglov gjorde i ordning verandan entrén och lyckades verkligen fantastiskt bra.  Kolla in detta!

http://www.hemmakanalen.se/1.1482953/2010/02/02/bilder_fran_kyrkhult_2_2_2010


Så vill jag också ha det i våran entrén.!

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Skapa flashcards