Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Direktlänk till inlägg 30 maj 2009

Försommarmässa

Av Anna - 30 maj 2009 10:51

Idag kommer en kompis på besök och jag tänkte unna mig lite fri tid även om jag har massor att göra. Ska tömma garaget, skriva en ansökan, skriva en reflektion och läsa det examensarbete vi ska opponera på. Trots detta så tänkte jag unna mig att åka iväg på en försommarmässa som arrangeras i mässhallen här i stan. Mycket hantverk verkar det vara så det ska bli kul.


Jag är lite sugen på att ta upp min smyckesproduktion igen. Tänkte att det kan vara kul att ha lite i gårdsbutiken. Var inne på tradera igår och kikade på auktioner på sötvattenspärlor. Kan visa en bild på det armband som jag tänkt göra senare idag.


På mässan ska de såklart även intas en Souvaskebab! Lapplands nationalrätt och det finns nästan inget godare. För er som inte känner till souvas så är det saltat och rökt renkött som görs till skav och servas i pitabröd, med sallad lök och orientdressing. Mums säger jag bara

 
 
Nettis

Nettis

30 maj 2009 18:45

Mmm... va det låter gott :) !!! Är det en samisk rätt från början? Har nämligen för mig att jag har sett det i en dokumentär. Men jag kan ha helt fel ;) !!!

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggagratis.se

 
♥ Jempajenny

♥ Jempajenny

30 maj 2009 21:08

Det är verkligen en upplevelse att föda barn! Och jag hade nog förväntat mig att det skulle vara värre... *ler*

Så fint ni har fått det! Och vad sugen jag blir på att göra smycken jag med. Jag pysslar med lite av varje, men smycken har jag inte gett mig på en. Det blir när Agnes blir lite större och vi kan pyssla tillsammans.

http://jempajenny.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

31 maj 2009 15:38

Att ha smycken i gårdsbutiken från egen produktion tror jag kommer sälja jättebra. Man vill ju alltid ha med sig nåt hem från det stället man har bott på. Jag hade köpt smycket istället för nåt annat...tror jag!! Jag har i och för sig inte sett hela sortimenten. Det kanske inte stoppar där. Antagligen har jag nog en av allt med mig hem hihi

Ha det så bra i sommarvärmen
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Caroline

Caroline

31 maj 2009 22:51

Åh, vad kul med smyckespyssel! Vore kul att se lite sånt i gårdsbutiken tycker jag. Ska bli spännande att se vad mer för godsaker man kan hitta där! :)

Kram!

http://gotlandsliv.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 juni 2017 11:13


Jag har sagt det förr men rabarber är bland det godaste jag vet. Syrlig, späd och alldeles sagolik. För något år sedan testa jag att göra egen fläderchampagne. Härligt bubblig och lite alkoholhaltig dryck som är perfekt en sommarkväll. Nu har jag tes...

Av Anna - 24 september 2016 19:17


Nikkaluoktasoppa-den lilla lappländska byn som också kallas porten till fjällvärlden har gett namn åt en gudomligt god och lättlagad soppa. Köttfärs, purjolök, vitkål och morötter i en mustig buljong med smak av dijonsenap och tomat. Perfekt nu när h...

Av Anna - 23 september 2016 21:01


Jag vet egentligen inte när det började men under hösten 2015 kände jag mig allt tröttare och tröttare. I början av december hade jag konstant värk i kroppen och hugg i hjärtat flera gånger om dagen. Elmer sov sällan på nätterna och chansen till åter...

Av Anna - 19 september 2016 19:47


Bloggen var under många år min stora energipåfyllare. Här fick jag dela med mig av pyssel, inredningsidéer och inspireras av likasinnande. Sen kom Elmer och mitt i den kris som då pågick glömde jag bort det som jag mådde bra av. Nu ger jag det en ny ...

Av Anna - 20 mars 2016 10:52


Idag är det nästan på pricken ett år sedan den där grå marsdagen.. Dagen då vi satt nere i det sterila mottagningsrummet på lasarettet och mottog beskedet om vårt livsöde. På sätt och vis var vi förberedda på vad som komma skulle... Efter nästan 8 må...

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards