Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Alla inlägg under mars 2009

Av Anna - 21 mars 2009 08:40

http://www.helagotland.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=4980978#


http://www.helagotland.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=4980797


Ett trevligt litet reportage som jag får säga det själv ;)

Nu ska jag iväg och åka långfärdsskridskor. Bäst att passa på för på Gotland tar jag inte att den säsongen är särskilt lång!


Kram på er alla!

Av Anna - 20 mars 2009 15:06

Vissa dagar undrar man vad man gett sig in på egentligen ;) Det är otroligt mycket jobb och bråda dagar. Jag vill försöka bli klar med allt pappersarbete angående caféet i helgen för nästa vecka behöver jag ägnat åt packning och planering inför fjällturen vecka 14.


Då ska jag nämligen upp till Kebnekaise igen för en 5dagar skidtur med tält- och stugboende. Ska bli riktigt härligt att få rensa hjärnan och tänka på något annat ett tag. Efter tältturen kommer J upp och vi blir kvar några dagar för radonnétur och isklättring.


Imorgon kommer artikeln om oss i Gotlands Allehanda. Jag länkar ifrån bloggen så att ni kan gå in och kika.


Trevlig  fredagskväll!

Av Anna - 19 mars 2009 10:49

Idag har jag varit och handlat skalstolar till uthyrningsdelen. Vi köpte ju skalstolar till café och uthyrningen i julas men blev så förtjusta i de stolarna att vi ville behålla ett gäng själva.


Såg ett erbjudande på skalstolar i lite myranmodell. Joakim var och skulle köpa dem i Visby men där var de slutsålda så jag var och kikade här i Luleå och hittade 12st. 


Visst är det ganska så snygga?


Av Anna - 18 mars 2009 20:51

Visst är folkskoleskylten underbar?


Av Anna - 18 mars 2009 17:59

Idag var journalisten och en fotograf ute i Rone för att intervjua Joakim och fotografera skolan. Reportaget kommer i Gotlands Allehanda på lördag. Det är ett reportage som handlar om vad som hänt med alla fd skolor på Gotland. 3 utav skolorna skulle det också bli lite längre reportage om och våran är en av de utvalda. Riktigt kul!


Har blivit kontaktad av en annan journalist idag. Hon jobbade på en tidning här i norr. Spännande värre!


Joakim är tagit  lite nya bilder idag. Så jag utlovar en bildkavalkad från skolan snart!

Av Anna - 17 mars 2009 14:25

Idag har det åkts Vasalopp här i stan. Eleverna hade friluftsdag och jag hade stora äran att få vara kökarl och åka sist. Underbar dag med strålande och värmande sol.


Mitt ute i spåret ringde telefonen, det visade sig att det var journalist från Gotlands Allehanda som skulle göra ett reportage om vad som hände med de gamla skolorna på Gotland. Hon frågade massvis om vad vi tänkt göra med skolan och vilka vi var. Jag berättade om våra planer med café, gårdsbutik och pensionat men även om våra pIaner på att ha en helgkurser med inriktning mot Friluftsliv/hälsa. Imorgon ska hon åka ut till Rone och träffa Joakim och fotografera lite där utifrån. Det ska bli riktigt spännande!

Å väldigt kul med lite gratis reklam!


Kram på er alla!

Av Anna - 16 mars 2009 17:18

Är nyss hemkommen efter en lång dags praktik (eller VFU som det ju heter).


Vi beställde sängarna till skolan i förra veckan. Det blev till slut det stället som vi hade tänkt från början. Vi blev ju så imponerade av deras sängar när vi besökte deras utställning i Stockholm i julas. Dels för att var väldigt sköna sängar med hög kvalite dels för att de var väldigt snygga. Sen är det ju fri frakt inom hela Sverige, och det gör ju inte saken sämre.


De på huvudkontoret ville inte ge oss någon mängdrabatt alls men när jag sedan pratade med Stockholmssäljaren så fick vi 10%. Så nu är sängarna beställda, totalt blev det 21st varav en 140 säng som ska finnas i det lilla dubbelrummet.


Är ni på jakt efter snygga och prisvärda sängar så kika in på www.ana.se

De har sängar i alla varianter och utföranden. Vi har beställt i svart quiltat tyg både på säng och bäddmadrass.


Av Anna - 15 mars 2009 11:35

                            www.aguesthousegotland.com

Tänkte bjuda på några bilder från våra målningsbestyr förra veckan. De två rum som ska bli dubbelrum har befriats från sagofigurer och är numera vita som på bilden längst ner.


De första två bilderna visar det större dubbelrummet och den sista bilden visar vårat lilla dubbelrum.


Önskar er alla en skön söndag!

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Skapa flashcards