Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Alla inlägg under februari 2009

Av Anna - 8 februari 2009 16:35

Att välja foton tog sin lilla tid....

När jag hade gått igenom de bilder jag har med foton från Norrland och Gotland och valt ut de finaste så var jag ändå uppe i över 130st. Vi hade ju pratat om kanske 30bilder...

Så nu har jag sållat flera vändor och lyckats komma ner i 62bilder. Fortfarande lite för många men det är så svårt att välja! Först var jag inne på att göra dubbla kopior så att vi kunde sälja lite tavlor i sommar men jag vet inte längre. Blir en väldig massa bilder. Kanske att de som vill ha en bild för göra en beställning av oss istället.


Nu var det ju väldigt bra pris på förstoringar så det gör inte så mycket om vi gör många men det känns ändå lite onödigt. Usch vad jag är velig ibland.


Hade en vän till mig på besök igår som är superduktig på det här med scrapbooking och hon frågade om vi fick göra lite kort till oss som vi kunde sälja i gårdsbutiken. Jag tyckte det var en fantastisk idé. Blir så glad när folk erbjuder sig att hjälpa oss.


Trevlig söndag på er!

Av Anna - 7 februari 2009 13:15

Jag har många järn i elden just nu! Hemsida, logga, cafeansökningar, leverantörsletande och så fotoutställning. Men det gäller att ta tillfället när det ges och just nu är ett sånt. Fick nämligen ett kanonerbjudande på förstoringar hos Postfoto som gällde fram till nästa söndag så då gäller det att passa på. Sitter just nu och tittar igenom mina bilder och det finns en hel del.


Tanken är att vi ska ha en liten fotoutställning i gårdsbutiken. Tror att det kan locka dit lite extra folk till cafeét också. Fotouställning går under namnet "Från Norrland till Gotland" och ska innehålla bilder från den fantastiska fjällvärlden som jag tillbringat mycket tid i samt från den oerhört vackra ön Gotland som kommer bli mitt nya hem.


Jag har otroligt mycket fina bilder så det blir svårt att välja. Men det är väldigt kul. Sitter och skriver lite vackra namn till dem nu. Vad säger ni om denna?

Molnspel över Kvikkjokk

Av Anna - 6 februari 2009 16:01

Nu har jag suttit hela eftermiddagen och skrivit texter till hemsidan. Det kändes lättare idag än det gjorde sist. Det behövs en viss inspiration för att det ska bli något bra och idag infann sig den åtminstone litegrann.

Min underbara vän Sara har lovat att hjälpa oss med hemsidan.  Hon har visat oss några förslag på utseende och vi har hittat ett som både jag och Joakim gillade. Det ska "bara" ändras till en annan färgskala. Tror att sidan kommer bli riktigt fin. Tusen tack Sara.


Vi var med om något väldigt märkligt igår! Vårat företagsnamn har ju just registerats och vi har kollat att domännamnet är ledigt. Men så igår när jag skulle registera vårt domännamn så visar det sig att någon har gått in och köpt upp alla domäner i vårat namn. Helt sjukt! Men det är tydligen vanligt förekommande att man gör så och sen pressar företagen på stora summor för att få de ska få tillgång till domänen. Så stört!


Vi lyckades dock hitta en domän (inte det vi tänkt från början) men något som kändes helt okej. Då händer det mest komiska! Bara 20minuter efter det att vi köpt den andra domänen så blir de namnen vi tänkt lediga.

Nu blev vi trots allt väldigt nöjda med den domänen vi köpte. Har kommit på att den kanske var bättre än den vi tänkt. Så nu vill jag bara göra lång näsa åt dem som trodde att de kunde luras oss på pengar.

Samhället har blivit väldigt sjukt!


Glöm inte tävlingen nedan! Pågår till den 16feb och du kan vinna underbart söta kakformar!

Av Anna - 5 februari 2009 13:25

Idag är det snöstorm här uppe i norr. Snön vräker ner och vinden viner. Kände mig ungefär som "Barnen från Frostmofjället" när jag gick hem.  Vi blev klara tidigt på skolan idag och det kändes skönt att komma hem i tid för en gångs skull!


Idag fick vi vårat F-skattebevis från Skatteverket. Joakim har bokat ett möte med dem nere på Gotland också så att vi kan reda ut alla frågetecken. Allt känns så rörigt och invecklat ibland.


Det kom en vacker sockertång på posten idag. Riktig fin var den. Ett riktigt lyckat Traderaköp. Den kommer passa bra i caféet. Jag har en tårtspade och två kaktänger som borde dimpa ner i lådan snart också.


Idag har jag bloggat i en månad. Det är verkligen kul att det är så många som är här och kikar in varje dag. Ikväll kommer jag att starta en liten tävling här på bloggen för att fira det! Så håll utkik!


Må gott!

Av Anna - 4 februari 2009 21:26

Jag tävlar om superfin ljuslykta hos http://tusenfrojd.blogspot.com Pröva lyckan du med!

Av Anna - 4 februari 2009 14:04

Var på en föreläsning igår som arrangerades av entreprenörscentrum här i stan. Det var två försäkringsmäklare som berättade om vilka typer av försäkringar man kan tänkas behöva som företagare. Måste säga att de fanns försäkringar för allt. Både jag och Joakim kommer ju att jobba som vanligt vi sidan av företagandet så man behöver ju inte oroa sig så värst mycket för pension, olycksfall och så vidare. Däremot är det ju viktigt att huset är rätt försäkrat och att vi har en bra ansvarsförsäkring.


Joakim ringde nyss. Han var deppade över alla företagsbekymmer. Det är så mycket problem och frågor kring allt. Vi hade ju tänkt köpa huset som privatpersoner men det verkar bli problematiskt! Man känner sig väldigt liten och okunnig ibland och just nu är ett sånt tillfälle!

Av Anna - 3 februari 2009 23:20

Jag tävlar hos prillig om ett par otroligt fina halvvantar. Var med du med på http://prillig.blogspot.com/



Av Anna - 3 februari 2009 22:45

Tävla hos drömhuet http://drommhuset.blogspot.com om en superfin skål från Casual Living.

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Skapa flashcards