Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Alla inlägg den 14 januari 2009

Av Anna - 14 januari 2009 21:55

Såg att IKEA har en tävling på sin hemsida där man kan vinna pengar för sina inredningsprojekt. Kul! Synd bara att vi inte kan börja renovera ännu.


Det känns väldigt frusterande att vi inte vet om tillträdesdagen ännu. Det komplicerar det hela på flera sätt. Dels vad gäller inköp och renovering men också vad gäller uthyrningen. Vi hoppas att det blir klart så snart som möjligt.


Ni får gärna tipsa oss om ni hittar möbler eller annat till bra priser. Just nu är vi främst på jakt efter bord och duschkabiner. Sen letar vi efter en trevlig servis till cafeet.


Kom gärna med tips och förslag på vad ni vill hitta på vår meny.  Vi tar tacksamt emot alla tips och ideér.


Av Anna - 14 januari 2009 13:18

Idag får det bli ett kort inlägg. Måste lägga all energi på att tentaplugga. Insåg nämligen att tentan var imorgon och inte fredag vilket jag trott. Så nu blir det till att panikplugga hela dagen och natten. Tur att jag upptäckte misstaget i alla fall annars hade jag ju missat tentan. Har lite smått panik men det ska nog gå vägen får jag hoppas.


På fredag ska vi registerar vårat företag. Vi ska ta hjälp av Idehuset som finns har på skolan. Känns väldigt spännande! Vi får hoppas att vårat företagsnamn godkänns av bolagsverket.


Må gott där ute

Av Anna - 14 januari 2009 00:24

Nu är jag tillbaks i Luleå. Möttes av ett postberg när jag kom innan för dörren. Ett utav breven var från Gotlands kommun. Vi har beställt ett livsmedelspaket därifrån med information och ansökningshandlingar om livsmedelshantering. Det var inget litet "paket" må jag säga utan en hel mapp med papper och blanketter. Det är nästan så man ångrar sig när man ser att som ska fyllas i.


Förrutom att flytta diskmaskin måste vi göra en vattenanalys samt göra ett egenkontroll program och en HACCP. Förrutom det ska man fylla i en ansökan på 7 sidor. Undrar hur mycket papper som ska fyllas i för  brandskyddet.


Natti natti!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Januari 2009 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Skapa flashcards